Tuesday, October 19, 2010

Taman Botani, Putrajaya

Pada 15 Oktober 2010, Aku dan THK (nama singkatan bagi geng aku) telah pergi ke Putrajaya menuju ke Taman Botani. Cadangnya, aku mahu gerak ke sana tepat selepas selesai menunaikan solat asar,. Tetapi apakan daya....perancangan aku tidak sebaik dan sehebat perancangan ilahi.


Aku ke sana seramai 6 orang dengan menaiki 2 biji kereta. Sampai sahaja di sana, jam di tangan sudah pun pukul 6.15 petang. Alamak....pukul 7 nanti taman ni nak kene tutup dah. Dalam kegelabahan mencari scene yang menarik di sana, aku menjadi tidak keruan kerana hatiku pada masa itu tidak berapa puas kerana kekangan waktu membentuk konflik di dalam diri.


Dalam masa hampir sejam dengan berbekal kit lense yang tak berapa nak zoom walaupun dah habis zoom, aku dapatlah merakam gambar yang boleh dikatakan menarik bagi diriku. Bagi orang lain....no komen la kot. Bkan aku sorang jer yang membawa kamera tetapi ade lagi dalam 3 orang. Yang dua orang tu kamera sejenis dengan aku tetapi sorang tu pula berjenama lain tetapi berbekalkan zoom lense 75-300mm. Fuh...zoom yang hebat. Tetapi ada kelemahan di situ kerana lense beliau tiada Image Stabilization.


Dah puas berjalan-jalan, aku terus bergerak ke Presint 16 untuk aktiviti seterusnya. Di ruang ini aku sertakan bersama gambar yang telah disunting dengan applikasi HDR yang dalam proses pembelajaran. 






No comments:

Post a Comment