Sunday, October 12, 2008

Rumah Terbuka PAS Di Shah Alam


Tanggal 12 Syawal atau 12 oktober, aku bersama kawan sekelasku, Zikri dan beberapa kawanku yang lain telah bersama-sama menghadiri satu majlis jamuan. boleh dikatakan sebagai stadium terbuka la kot. sebab majlis tersebut bukan di buat di rumah tetapi di buat di dalam Stadium Melawati Shah Alam.

Aku telah bertolak dengan menaiki motorsikal. Pada mulanya, aku tersesat kerana aku tak biasa sangat jalan kat situ. Tapi Alhamdulillah....aku sampai jugak kat tempat tersebut. walaupun nyaris dua kali aku hampir dilanggar. Bila sampai kat situ, aku disambut mesra oleh beberapa petugas yang merupakan Unit Amal Selangor. Baru aku tau....aku ingatkan unit amal ni ada kat Johor je tapi kat selangor dan seluruh Malaysia pun ada.

Macam biasalah...bila dah sampai situ, perut pun mula memanggil makanan. Aku segera masuk ke dalam stadium itu. Tiba-tiba...aku terlihat sebuah kereta perdana hitam. Sapa agaknya tu ya...? Macam pernah tengok kereta tu.... Sekali Tuan Guru Nik Aziz nyer kereta la...

Aku tak sangka tol la. ramai jugak orang yang hebat-hebat datang ke situ ye. Aku pun melangkah masuk ke dalam. Sekali dari jauh aku tengok macam kenal. bila dekat-dekat....rupanya Dato Harun Din la.... Aku pun bergegas bersalam-salaman dengan penyambut tetamu tersebut. Tu la kali pertama aku dapat mencium tangan orang yang hebat.



Bila tiba masa makan, aku pening kepala bila tengok orang. sesak semacam. macam orang nak beli tiket balik raya je. Lagi-lagi kaunter satay. penuh orang. Alhamdlillahlah aku dapat makan 9 cucuk. Dapat jugak makan aku makan satay.



Tiba-tiba aku tengok ramai orang bangun dari kerusi. tengok sapa la tu ye. Aku pun bangun la jugak. rupa-rupanya Tuan Guru Nik Aziz. AKu teringin benar nak bersalaman dengan beliau. tetapi memandangkan ramai orang yang mengawalnya...aku pun biarlah cita-cita aku hilang begitu saje.

Bila dah selesai makan. aku pun pergi la jenguk2 kat luar stadium. tengok-tengok orang menjual barangannya. Ada yang menjual pakaian, CD, buku agama dan lain-lain lagi. aku pun amikla kesempatan ni membeli buku Hadis 40 Imam Nawawi. Aku kadang-kadang terpikir gak....angan-angan nak masuk syurga, tapi ayat-ayat Quran dan hadis pun aku tak berapa ingat. sedih betol...Sekurang2nya dengan aku beli buku ni, aku dapat belaja serba sedikit tentangnya. Orang kate biarlah kita berhabis duit, sebab duit tu kita boleh cari sebab Allah maha Pemurah.

Mase nak balik tu, tetibe ari hujan. aku pun semayang Asar dulu kat surau tu. Pastu tu, hujan cam beri tanda tak nak berenti. aku pun amik keputusan meredah panahan air dari langit dengan begitu beraninya. Akhirnya, aku sampai jugak kat MPI pada kul 6.00 petang. Tapi perkara yang paling best la, awalapun x dapat bergambar dan bersalam dengan TUan Guru, sekurang-kurangnya aku dapat gak bergambar dengan orang-orang hebat yang lain.



Gambo yang kedua ni, aku bergambo ngn kawan aku la...hehe

4 comments:

  1. bangga gila gambo dgan ust ahmad awang....koya demo gak.

    ReplyDelete
  2. kopap la bro...unit amal johor paling mantap bai. mana unit amal selangor? x nmpak pn....

    ReplyDelete
  3. unit amal selangor bukan xda beb. tapi dorang sume x bergerak tanpa aku
    haha...

    ReplyDelete
  4. knpa bdk kanan skali tu mcm mmbtulkan zipnye?
    adakah beliau stim ktika bgmbr?
    jwp2...
    ngeeee!

    ReplyDelete