Wednesday, August 4, 2010

Pusing Putrajaya

Pada hari Ahad yang lalu, aku telah pergi ke Putrajaya bersama member. Bukan untuk mencuci mata, tapi nak mencuba kemahiran fotographi yang telah dipelajari menerusi buku MANUAL. Sebelum itu, aku ade melihat beberapa laman web orang putih tentang fotographi. Tak kurang hebatnya dengan photographer Malaysia. Semuanya hebat dan berbakat.

Aku pergi ke Putrajaya dengan menaiki moto. Mula pada pukul 12 tengah hari sehinggalah pukul 9 malam. Saje nak menghabiskan masa dengan hobi yang baru. Dalam mencari lokasi menarik kat sana, aku ditakdirkan berjumpa dengan seorang photographer lanskap yang hebat. Fuh....tengok gaye macam tak de pape yang menarik. Tapi bila tengok hasil gmbar asli yang belum disunting, gambonya memang tersangat hebat. Kamera dan aksesorinya pun boleh tahan juga mahalnya.

Dalam perjumpaan selama sejam itu, aku telah mempelajari banyak perkara yang baru. Jadi....disebabkan aku teransang dan teruja...aku pun pergilah seorang diri pada waktu malam disekitar Putrajaya untuk mencuba teori yang diajarkan oleh photographer tu. 




















Gambar di atas diambil dengan menggunakan
Nikon D5000
Kit lense 18-55 mm
Tripod Murah

No comments:

Post a Comment