Tuesday, October 21, 2008

Masalah Task Manager.

Aku ade komputer. Hampir semua pelajar kat IPIS ada komputer sendiri. Tapi masalahnya ialah pada ari ni banyak masalah yang berlaku pada benda kesayangan kita tu. Macam mane tu ye?

Anda tau tak task manager. Secara tak formal, kita gune task manager ni untuk menghentikan program yang sedang running dalam komputer kita. Selain tu, kita guna benda ni mase bile komputer kita "hang". Tapi pada zaman sekarang ni, virus telah banyak diwujudkan. Virus ada pelbagai macam kesan. ade yang mampu merosakkan sistem windows kita, program dalam komputer dan masalah-masalah remeh yang lain.

Alamak...."Task manager is disabled by administrator". Macam mane nak ni?



Apa yang perlu kita lakukan?

Sebenarnya ada bermacam cara untuk menyembuhkan penyakit ni. mane ade penyakit yang tiada ubat melainkan mati. Di sini aku ada satu cara yang efisien yang membolehkan anda mengembalikan keceriaan koputer anda.

Langkah Pertama

1) Klik pada Start




2) Klik Pada Run
3) Taipkan Gpedit.msc



4) Pergi kepada user configuration.




5) Pergi kepada Administrative Templates.



6) Pergi kepada System.



7) Pergi kepada Ctrl + Alt+Del Options.



8) Pergi kepada Remove Task Manager dan pilih Disable task manager.


Selain tu, ada banyak lagi cara lain macam mane nak pulihkan semula Task Manager tu. Kita boleh gak guna software. kebanyakan software tu free je. Download je la produk mane yang anda suke.

Tu jela yang boleh aku tolong. Kalau cara ni tak jadi pun pada komputer anda, kebarangkalian virus masih lagi terdapat dalam komputer anda. Scan dulu komputer anda dulu. Baru apply cara ni. Sekian. Salam Syawal.

2 comments:

  1. erm,menarik entri abg kali ni..at least ,dengan cara ni,dapatla kite xplore system2 yang ade lam komputer kan. tol x?

    ReplyDelete
  2. salam...ade jugak yang setting ditukar semula selepas dah di'defaultsetting'kan registry editnyer...kat Dword dalam System HKCU...dalam 2-3 second dah disable balik....rase2 ni sebb malware@adware...cane tu?

    ReplyDelete