Sunday, September 21, 2008

ISLAM DIHINA



Baru-baru ini saya ada memuat turun filem yang bertajuk You Dont Mess With Zohan. Cerita tersebut mengisahkan cerita tentang seorang Yahudi. Walaupun genre cerita tersebut berunsur jenaka, tetapi apa yang saya perasan ialah cerita tersebut banyak menyentuh tentang keagamaan. Jika ingin mengambarkan tentang penganas, mereka akan berpakaian seperti orang Arab. Jika orang tersebut merupakan orang Arab, maka secara tidak langsung ia mengambarkan tentang orang-orang Islam. Ini merupakan satu penghinaan. Saya meneruskan menonton cerita tersebut. Apa yang lebih mengejutkan ialah dalam cerita tersebut ada memaparkan seorang lelaki yang mirip seakan-akan orang Arab sedang terjaga dari tidurnya. Dia terjaga dari tidur dari celah-celah wanita-wanita seksi. Kemudian, si pelakon ini terus menuju ke bahagian dapur untuk ke peti ais. Apa yang mengejutkan ialah semasa lelaki tersebut menghampiri peti ais tersebut, satu surah Yasin tergantung pada belakang peti ais. Betapa hinanya orang Islam yang dipaparkan dalam cerita tersebut.

Di bawah ini saya telah rakam beberapa scene dalam cerita tersebut.


Saya sengaja memuat turun cerita tersebut kerana saya gemar menonton filem. Tetapi apa yang mengejutkan lagi bahawa, filem tersebut telah ditayangkan di pawagam seluruh Malaysia. Jika orang bukan Islam melihat cerita tersebut, apa tanggapan mereka semua. Maka tidak hairanlah jika ramai orang Islam murtad.Penghinaan terhadap agama Islam merupakan perkara biasa kerana kerajaan Malaysia tidak mengambil langkah-langkah yang sepatutnya. Siapa sebenarnya menteri yang bertanggung jawab?

Maka tunggulah azab dari Allah atas kelalaian mereka.

Sekian...Selamat Hari Raya Aidilfitri

2 comments:

  1. ana norhaslin. belajar d uitm shah alam. sem 1 course environmental health.

    ReplyDelete
  2. adik,
    bagaimana kalau kamu buat aduan ke pihak berwajib?
    kalau ada yg boleh saya bantu, InsyaALLAH akan saya usahakan...

    ReplyDelete